تصفح

سبحان الله وبحمده عدد خلقه ورضى نفسه وزنة عرشه ومداد كلماته ( ثلاثة مرات ) .

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ( 10 مرات ) كلمتان حبيبتان الى الرحمن وثقيلتان في الميزان




العودة   منتديات عالم الرومانسية > منتديات القصص والروايات > روايات كاملة طويلة ممتعة للقراءة

روايات كاملة طويلة ممتعة للقراءة روايات كاملة طويلة ممتعة للقراءة من اجمل الروايات الرومانسية والاجتماعية بين يديك في صفحة واحدة, تمتع بقراءة ما تحب في منتديات القصص والروايات

ادبح القط رواية مضحكة ورومانسية " للكاتبة ضياء "

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 04-11-2011, 03:01 AM   #1 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 

ADS
ادبح القط رواية مضحكة ورومانسية " للكاتبة ضياء "




اذبح القط 1
الام : يالله يا بنتي خليني نخلص مفيش وقت عندنا
هي : ماما طب انا اعمل اية تعبت كل يوم يطلع حاجة ناقصة
الام : يعني هو انا باطلب الحاجات دي او انت كل شوية دا ناقص
وعوزة دا
هي : يالله يا ماما بقى خلينا نخلص عشان اليوم عندنا سهرة
الام : ربنا يعين يا بنتي اسمعي انا عاوزة اقلك على حاجات مهمة اوعك
تخلية يفرض شخصيته عليك خليك انت القوية
هي : ازاى
الام : نرجع بس من المشوار دا وانا اديك درس يخليه خاتم في اصباعك
هي : ايوة يا ماما انا عوزة ابقى قويه مش يشوف نفسه عليه
الام : بيقولوا ابنك على ما تربيه وجوزك على ما تعوديه
عوديه على طبعك من اول ليلة فاهمة ومترحميش
هي : قلبي زي الصخر ولا يهمك .
كان هو جالس الى طاولة الطعام وامه بتحط له الفطار
هو : شو ما في لبنة اعملوا لى بيض عيون
الام : ما جبنا وهاد الموجود
هو : خلص ما بدي , افطر برا
الام : والله بكرا راح تطلع حقنا منك ومن دلعك علينا مرتك
هو : ههههههههههه لا والله
الام : والله هيك شايفة بس تحاكيك تطير ليها
بكرا تطلع عيونك وتخليك خاتم في اصبعها
هو : اقترب من امه " بتعرفي هي مصيبة " قولى شو اعمل حتى اكسر عينها
الام :اسمع منى
وبدات في اعطاءه الدرس الصباحي
هو من عائلة مهاجرة الى امريكا وصل وعمره سبع سنوات ابوه عصامي استطاع ان يكون ثروة لا باس بها وشركة مع شريك اخر مصري
مهاجر هو الاخر ولكن بعده ب سنتين هو وحيد اهله والرجاء لوالده
ولكن مع الاسف رغم كل ما يملك من قدرات عقليه لا يريد العمل
ويفضل التبطل .
هي ابنة الشريك المصري رغم انها اصغر منه ب خمس سنوات
ووحيدة اهلها الا انها وقفت الى جانب والدها منذو فترة مبكرة من
عمرها وعضو فاعل في الشركة
كان امر ارتباطهم امر لا مفر منه ليس انهم يحبون بعض ولكن هم على
كل حال اصدقاء وجلساتهم حلوة معا )
خرج الى والده في الشركة والذي اصر عليه ليحضر للعمل هذا الاسبوع
او يحرم من شهر العسل ولكن كان وصلوه في منتصف اليوم
هو : بابا انا حضرت اليوم
الوالد : كتر خيرك يعني الدوام يبدا من تسعة وانت جاي الساعة اثنى عشر تاعب حالك
هو : حرام يا بابا انا سهران امس ويالله قادر اصحي
الوالد : اسمع انت كلها كم يوم وبدك تتجوز بتعرف ان لك النصيب الاكبر
من الشركة ومرتك بتشتغل في الشركة من قبل حتى تتخرج وفاهمة
كل شي وهي راح تكون مديرة عامه لاحد الفروع عن قريب وانت ما
لك أي معرفه باي شي
هو: خلص انت بدك احنا الاتنين نكون سوا في البيت والشغل شي
يملل
الوالد : ييييييييييييي علينا افهم يا حمار شو بدك مرتك تشغل وانت تنام
هو : هي طول عمرها حابه هيك انا لا
الوالد :كان جالسا وقف بقوة " اسمع واسمع عا المزبوط بدك تشتغل
هون معنا وتاخد راتب متلك متل غيرك ولو قصرت او تاخرت
بدك تنطرد "
هو : خلص اعتبرني مطرود واستحق ضمان اجتماعي شو رايك
يعني والله بابا مو محتاجني انا ما بعرف شي
الوالد : ولك بغل اسمع خلص مافي مصاري بدون شغل
هو : يالله امري لله وين اشتغل
الوالد : دعاية واعلان او ماركت انت مو دارس تسويق
هو : ايه صح انا دارس ماركت
الوالد : خلص هناك
هو : بس يعني هيك بتكون " وشاور على الخاتم " ريسة على
الوالد : ب ابتسامة انتصار ههههههههههههه أي خليها تعرفك وتعلمك الشغل
هو : يعني لو صار حريق هون لا تشكي بقى
الوالد : انت ما بتعرف مع مين عم تتعامل هههههههههههه
هو : والله بنشوف " شو مارجريت تاتشر " المرأة الحديدية "
والله يا بابا انا اخدها كرمالك بتعرف يعني
الوالد : والله هي الى اخداك كرمالى
هو : رفع حاجبه والله هه تحمد ربها انا باشارة من اصبعي
الوالد : ايه باعرف مين بيلبي طلبك روح يالله عا قسمك
هو : أي وهلا بتسالني ليه متاخر ؟
الوالد : اطمن اخدة اجازة بتعد للعرس
هو : خلاص انا باخد اجازة مشان العرس
الوالد : لا مافي اجازات "بصوت عالى " انت ابدا شغل اول
هو : أي خلص انا بس بامزح معا ك انا اصلا بدي اشتغل بس
كم بدك تعطيني
الوالد : امشي امشي من قدامي
هي : اتصلت عليه " انت فين لازم نروح نشوف اخر الترتيبات في
الصالة "
هو : والله انا تعبان شقيان صار لى "ونظر الى ساعته كان مضي على
حضوره سبع دقايق " سبع ساعات
هي : ليه جايه من قبل الوقت يعني
هو : هه لا قصدي اربع ساعات
هي : " والله شكلها اربع دقايق " ربنا يكون في عونك يا قلبي وفين ح تشتغل ان شاء الله
هو: معاك في القسم
هي :لا اوعه
هو : ليه ؟
هي : اه عشان يعني مش يدخل الشخصي في الشغل يعني
هو : لا ولا اعرفك في الشغل ههههههههههه رسمي ما تخافي
هي : اه طب ليه مخدتش مكان تاني مش احسن
هو : لا عاجبني المكان هون مرتاح " واخذ يلعب بالاوراق امامه
وفاهم كل شي وطير ورقة على شكل طياره "
هي : بجد والله فهمت ا ه انا باقول عليك عبقري
طب تعال بقى وسيب الشغل حبه
هو : لا لا ما بقدر بيضيع كل شي
هي : " شكلت يدها على شكل قبضة وزمت شفتيها " لا والله طيب انا جايه اشوف ايه الشغل المهم دا عشان انا برضه لازم اكون في الصوره
هو : هه لا لا خليك انا باعمل كل شي انت روحي انا موافق على كل
شي ب تختاري
هي : طيب نشوف باي
ماما الحقى دا عمو حطه معايه في القسم والله يا ماما دا مجنون ومش حلو كد
وح يجنني دا ميفهمش حاجه
الام : طب انت زعلانه ليه
هي : ح يخرب كل هيبتي يا ماما انا خلاص الكل عارف اسلوبي
كدا مش ممكن
الام : طب لو حطه في قسم تاني وقعد يبصبص على الستات
هي : انا اخلع عنيه اه بيكون دا قصد عمه لا خليه جنبي احسن صح
الام : اه تلاقي باباه فكر كدا وبرضه ينكسف منك ويشتغل
هي : ههههههههههه انت بتدحكي على نفسك دا
مفيش فايدة منه ابداااااااااا
الام : ربيه ربيه
هي : المهم شغلى يبعد عنه ان شاء الله ينام في البيت
خلاص بقى يا ماما نروح نختار الى يناسب وخليه شقيان جدا
كان اكبر همومها ان يتدخل في عملها وقررت ان تتركه يرتاح
كما يحب وتعمل هي كما تحب
مر الاسبوع سريعا جدا وهي لا تكاد تجد الوقت للتتحدث معه عن أي
شي
اما هو فقد قضي وقته في الشركة يوطد علاقته ب الموظفين دون ان يفتح
أي ملف
يوم الفرح :
هو كان يتحث مع احد اصدقائه سامر
سامر : شو والله الصالة بتجنن وكل شي واو
هو : اه أي اكيد انا تعبت كتير لبين ما اخترت هاد الصالة
سامر : ايه بس واضح لمسة العروس
هو : صح لها دور ما انكر يعني جات مرة او اتنين بس كله انا
يييييييييييييي مصيبه
سامر : شو خير
هو : نسيت الخواتم يالله شو اعمل هلا
سامر : والله باعرف انك اهبل وشو هلا قلى وين حطيته باروح اجيب لك
هو : مو عرفان فين حطيت يالله شو رايك اقول ل بابا
سامر : لا لا يبهدلك
هو : لا اليوم ما ح يعمل شي راح يشوف حل
قصد والده
هو : بابا تع بدي اياك ضروري
الوالد : خير منك مريحني
هو : بابا الصاله فيها حراميه
الوالد : عيب احترم حالك
هو : بابا انسرقت الخواتم شو بدي ابلغ هلا لازم
الوالد : انسرقت او تصرفت فيها يا منظوم العمي شو كداب
هو: وحياة ماما
الوالد: خلص لا تحلف العمي اسكت هلا باتصل على الصايغ يجيب
متل الخواتم يعني تشبه لها بتعرف لان خواتمكم تصميم يالله والله عرفان
انك مو قد مسئولية
هو : يالله عجل اتصل بعدين قلي أي شي بابا يالله
اتصل الوالد وكان الصايغ ايضا من الاصدقاء المهاجرين من لبنان
كان الخاتم شبيه بالخاتم المفقود
حضرت العروس بعد حضور الخاتم ب لحظات معدوده وسلمها
والدها
هو : حلوة اليوم كتير
هي : يعني بس اليوم شفت اني حلوة
هو : يعني قصدي اليوم احلى
هي : اه فهمت
مدت يدها ليلبسها الخاتم كان يحاول ان يغطي بيده الخاتم حتى لا تدقق
فيه النظر
هي :ابعد ايدك بقي حتقعد ماسك ايدي طول الليل كدا يعني
هو : والله مو حسنان ابعد ايدي عنك
هي :ايه عوز الخاتم تاني يعني خده بلاش كدا سحبت يدها منه
نظرت للخاتم " ايه دا انت غيرت الخاتم ليه "
هو : ايه خاتم أي الى تغير انت شو عم تقولى
هي :اسمع انا عوزة الخاتم الى عملته مش دا
" وحاولت فسخ الخاتم "
هو : اسمعي الخاتم انسرق مني هون في الصالة وبابا قال بلا
فضايح وجاب " وشاور على الصائغ " هاد قال متل الى راح يا حرام
هي : طب ازاي ضيعت الخاتم حطيتوا فين
هو : الظاهر فيه حرامية هون ما تخافي بابا
هي : كل حاجة بابا وانت بس فالح تضيع الخاتم
هو : اسمعي انا هلا ساكت من الصبح عشان شفقان عليك ضاع خاتمك
بس خلاص بلا غلط
هي :سكتت " بينها وبين نفسها والله انا شكلى ادهلوت خالص راجل
اهبل بس اعمل ايه بكرا تاخد اكتر مني في الشركة عشان باباك وانا استاهل كل
الشركه وبحبها اكتر منك لازم احمي الشركة منك "
ا نتهي الفرح وركب معها السيارة
هي : اسمع انا سكت بس عشان الناس بس الخاتم دا مش الى اخترتوا
لازم اختار البس ايه
هو: عارفه كان بدي اجيب لك بس خلص ولا تحلمي
رفعت ذيل الفستان الذي كان مغطي المكان بينهما في السيارة
هي : يعني انت برضه تحلم تشوف ذيل الفستان من غير الخاتم " وحطت اصبع يدها على راسها "
هو : لا شو دخل انت عم تخلطي الامور
هي : لا والله
هو : ايه شو دخل
هي : انا قلت كلمه
هو : طيب اخر كلام
هي : مفيش جيب الخاتم اول مليش دعوة
هو: يالله وين حطيت الخاتم
هي : ايه انت مش قلت انسرق
هو : اه لا انا فكرت انسرق بس انا الظاهر مضيعه ادور عليه
هي : اه دور عليه خلى الليلة تعدي
هو : لا والله وحياتك راح تعدي ويطلع الخاتم من تحت الارض بس
لازم ارجع لبيت اهلى اشوف وين حاط الخاتم
هي : اتصرف
.......................يتبع



سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 04-11-2011, 10:19 AM   #2 (permalink)
ღعــــلااااgيღ
عطر الرومانسية
ٌٌ ♥ ٌخط النهايهٌ&
 
الصورة الرمزية ღعــــلااااgيღ
 
قـصـه رائـعـه
تسلم الايادي
ღعــــلااااgيღ غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 04-22-2011, 06:57 PM   #3 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 
ادبح القط 2
اوصها الى بيتهما ورجع الى بيت اهله
صعد الى غرفته بدون ان يشعر به احد ونبش كل الادراج وكل شي قلبه
في الغرفة واخيرا اذكر انه قبل خروجه دخل الحمام
رجع الى الحمام الملحق ب غرفته وجد الخواتم في الصيدلية
هو : يالله شو خلاني بس احطها هون
ابتسم هههههههههههههه خلص مالك حجة لقيت الخاتم
ونزل مسرعا
الوالد : خرج من غرفت مكتبه " انت شو جابك هون ليه منك مع مرتك
هو : اه صح نسيت الطريق
الوالد : شو نسيت شو ؟
هو : لا لا قصدي نسيت شي مهم بس باي بابا ادعي لى
الوالد : وقف مشدوها شو بيكون نسي العمي بعدك شب بدك منشط
وصل الى منزله فرحا جبت الخاتم يا قلبي ههههههههههه يالله
وينك هلا مو قلت بدك تستنى وين رحت بحث عنها وجدها
في غرفت المكتب وقد فسخت ملابسها ولبست بنطلون جينز
وبلوزه عاديه جدا ورفعت شعرها ووضعت امامها قطع من البسكوت و
القهوة وجلست امام شاشة الحاسب تعمل بكل اندماج
هو : لقيت الخاتم هات البسك
هي : مدت يدها وهي تشتغل
هو : وقف قليلا ثم اخرج الخاتم الاول وادخل التاني
وبقي يراقبها وهي تعمل بكل انهماك
هو : يعني انت منظرك بيجنن وانت بتشتغلى بصراحة بس يا ريت
تخليني اتمتع بهاد المنظر يعني قدام شوي شو رايك
هي : اش خليني اركز
هو : ماشي ركزي بس يعني شو عم تعملى هلا ووين " وشاور على راسها ووجهها "
هي : اش بعدين اقلك
هو : طيب انا رايح
وخرج من الغرفة هلا شو اعمل عامله حالها مشغولة بركي تكون
مشغولة فعلا . بشو مشغولة ما لها شغل غيري الليلة انا هلا لازم ارجع
اقول لها اطفي وتع لمطرحك شو ما تشبع شغل بجد تاتشر
رجع اليها
هو : اسمعي بلا شغل بلا بطيخ يالله قدامي
هي : أي فيه أي انت بيبي مش عارف تنام لوحدك لازم حد ينومك
هو: لا والله ومين قال لك اني مجوزك مشان انام لوحدي
هي : انا مقلتش كدا انا قلت روح نام وان اشويه اخلص واجي
هو : يالله انت هبلة , بيك شي مو هيك ابدا غلط هيك
هي : ايه الى غلط روح نام وشوية انا اجي
خرج مرة اخرى وجلس في الصالة قليلا وفتح التلفزيون
هو : " يعني هي هلا مو عارفه شو لازم يحصل الليلة لا هي بتعمل هيك
متعمدة
رجع تاني
هو : امسك بيدها وجرها معه
هي : اصبر شويه كلها خمس دقايق انت مالك كدا كل حاجة صربعة
هو: اش ولا كلمه وامسك قطعه البسكوت من يدها ووضعها في
الطبق وحملها بلقوة الى غرفة النوم ورماها على السرير
هو : العمى شو تقيلة شو عم تاكلى جحار وجعت ظهري
هي : جلست في السرير " يا سلام ولما انت خسع ومش قادر تشلني
عامل فيها اسد ليه "
هو : اش ولا كلمه خلص مافي حكي
ورغم البداية المجنونة الا انهم سعدوا جدا وكان حنون عليها اكثر
مما تخيلت وقال كلمات لم تصدقها ولكن سعدت بها
استيقظت وهو مازال نائم
هي : ارجع انام احسن اعمل ايه لوحدي "رجعت لتظل بجواره رغم انها
لم تكن نائمة ولكن بقيت متظاهرة بالنوم شعرت به بدا يستيقظ بقيت تتظاهر بالنوم
كان ما يزال في السرير
هو : قومي اعملى فطور يالله ميت من جوعي
هي : لم ترد وعملت حالها نايمه
قام اتحمم ورجع لها
هو : يعني ما بدك تعملى فطور
هي : اعمل انت وجب لى هنا
هو : هه والله عال قومي انت حطي الفطور يا مدامتي
هي : اعمل انت يا حبي وجب لى مدامتك الى بتحبها
هو : يالله بلا دلع قومي
هي : اسمع مش عامله حاجة انت عاوز تفطر خلص افطر اعملك انا ليه
هو :عشان انت مرتي
هي : خلاص ما انت جوزي عادي اعمل انت
تركها وخرج الى المطبخ لم يكن الوقت اصلا وقت افطار
فقد كانت الساعة الرابعة عصرا
هو : هلا لازم اتصل على ماما تقولى شو اعمل معها .
لا ماما بدها تشمت فيّ بلاها اليوم
وفتح الثلاجة التي ملئت باكل عملته امها وامه
اخذ من اكل والدته وسخنه واكل
هي : شمت الرائحة كانت تحس بقرص الجوع
" لا انا اروح يعني اذلل له " لازم يجيب لى الاكل ايه قلت الزوق ياكل لوحده وتاركني " دا الى ياكل لوحده . شو قالت ماما اه يموت لا مش يموت نسيت "
فكرت ان تدفعه الثمن واخيرا خطرت في راسها فكرة
لبست ووضعت مكياج وتعطرت برائحة جميلة جدا
وخرجت الى المطبخ واخذت تتحرك بغنج يمين ويسار
هو : توقف عن الاكل " واو بتجنن بس امسك حالك لا تقول شي "
هي : " قبلت خده بغنج صباح الخير يا حبي او هههههههههههه صح
مساء الخير انت اكلت من اكل ماما او ماماتك
هو : هه اه لا اكل ماما اكل امك ماله طعم
هي : ابتعدت عنه " لا والله اكل ماما صحي مش كله مصايب "
هو : ايه انا بحب اكل مصايب خلى الصحي لك
هي : طيب " اخليك تاكل واروح
هو : ما ح تاكلى
هي : لا ما بدي بدي ارقص شوي
هو : والله
هي : اه خلص اكل وتعال نرقص شوي
هو : " يالله شو هاد بتجنن زي فراشه حوريه بس والله ناويه على شي
عارفك "
فتحت ميوزك وبدات رقصه خفيفه معه ووضعت راسها على كتفه
وضمها بحنان
هو : همس في اذنها بتجنني " وقبل اذنها "
هي : شكرا
هو : تع الغرفة
هي : ابتعدت عنه لا انت ايه مالك كدا مفيش عندك نظر
هو : يالله هلا كنت متل الملاك شو صار لك
هي : انت وطلباتك الغريبة
هو : لا والله شو الغريب بقى
هي : انا تعبانه
هو : من شو ؟ ما بك شي
هي : تركته وذهبت للغرفة
لحق بها
هو : اسمعي انا ما قلت شي غلط
هي : لا غلط ومش حلو لما اكون تعبانه ووو
هو : شو شو
هي : عوزة اكل
هو : كلى
هي : طب اعملى اكل
هو : بس
هي : اه
هو : ماشي شو بدك من اكل ماما او ماماتك
هي : شكل اعمل مكس
هو : ماشي هلا ب اجيب لك الاكل يا
هي : طب بسرعة ههههههههههههه
ذهب الى المطبخ واعد لها الاكل " يالله شو ملعونه بتعرف كيف تعمل شو
ما بدها "
هو : يالله كلى
هي : وضعت الاكل امامها وجهزت لقمه "ونظرت اليه " انت
حنون اوي " خد اول لقمه من ايدي "
هو : يالله عليك لما تروقي مو معقولة
هي : والله طب كل اكيد الاكل من ايدي غير
هو : أي والله غير حتى اكل امك صار له طعمة
هي : اسمع انا بس عشان خاطرك قلت حط من اكل ماماتك بلاش
تقول حاجة على اكل ماما او ازعل
هو : لا وحياتك اكل امك اطيب اكل في الدنيا انا بس بامزح " لا طعم
ولا ريحه " بينه وبين نفسه
هي : ايوة كدا هههههههههههههههه
هو : يالله كلى تقوى يا قلبي لسى ورانا سفر هههههههههه
هي : اه صح سفرنا بالليل الساعة تسعة
هو : يالله تع لهون بدك تاكلى ل تسعة هههههههههههههههه وسحبها الى حيث يريد
رن جرس تلفونها تناولته وردت عليه
هي : اهلا يا ماما
ابعدت الموبايل عن فمها وقالت له " ابعد شويه اكلم ماما "
هو : مو وقته اقفلى الخط "
هي : ماما اه بتقولى ايه
الام : ايه متصلة في وقت غلط
هي : اه جدا
الام : طب خليك معاية شويه ههههههههههه
هي : ايه يا ماما مفهمتش
الام : عملت زي ما قلت لك
هي : اه كله تمام باي ماما "
هو : اسمعي انا هلا عرفت ليه مو مرتاح لامك
هي : والله بتحبك
هو :انا مو خايف غير من حبها والله
عند الساعة التاسعة كان الجميع في وداعاهم للرحلة الى هاواي لقضاء شهر العسل
هي : تعالى يا ماما عوزة اقلك حاجة
الام : ايوة يا حياتي عملك حاجة زعلك
هي : لا والله دا حنين خالص وبيجنن
الام : اش اوعي تقولى له كدا يشوف نفسه عليك خليه يحس انه لازم يعمل
اكتر
هي : اه والله معاك حق هههههههههههه بس حبيت اطمنك
في الطرف الاخر كانت امه معه
الوالدة : شو عاملة معاك مبسوط منها
هو : ايه ما بها شي
الوالدة : قويه هي كتير خلى بالك منها
هو : تع امي با اقلك
الوالده : خير
هو : بدي اياها تسمع كلمتي وبدي اكون قوي
الوالدة : أي شو عملت المنظومة قول لى
هو : ولاشي ماما بس هيك باسال
الوالدة : نصيحة عا الماشي خد " خليها تشعل نار خليها تغار عليك "
هو : والله بتقوم تسمع كلمتي
الوالدة : أي بتخاف تطير منها
هو : باس راس امه أي والله ما باخليها تنام الليل هههههههههههههه
الوالدة : بس ما تزيدها
هو : لا اطمني باعرف اتصرف
كان الوالدان يتحدثان معا ولاحظا الاجتماعات الثنائية
والده : انا مو مرتاح ابدا لمرتك ومرتي
والدها : احنا بس نقول ربنا يهدى ابنك وبنتي ويهدى سرهم والستات
الرايقة دي ح تسكت هههههههههههههههه
والده : والله معاك حق بس انا بدي بنتك تعلم ابني يتحمل مسئولية
والدها : وانا بدي ابنك يعلمها كيف تعيش وتفرفش كدا وتبسط يعني
والده : لا تخاف بيخرب بلد هههههههههههههههه
والدها : لا بنتي محتاجة تسترخي حبه
جاء وقت الصعود الى الطائرة
تقدم الى والده ووالدها وسلم عليهم وقبل جبين والده
وهي جات بعده مباشره وحظنت ابوها بقوة
امسك يدها وتوجها الى الطائرة
هي : بدات الدموع تتجمع في عيونها "
هو : يالله شو مالك هلا لازم تنبسطي
هي : ح يوحشوني ماما وبابا
هو :شو مهاجرة انت ههههههههههههه كلها تلات اسابيع وراجعين
هي : لا اسبوعين بس كدا قال عمو
هو : ايه بس انا قدرت اخليه يخليها تلات هههههههه انا كان بدي شهر
هي : ايه شهر طب والشغل اعمل ايه انا
هو : اش خلص هلا احنا بدنا نعمل هارموني
هي : بس الشغل يعني
هو : ييييييييييييييييييييي علينا
هي : طب خلاص انا حتصرف
هي : ههههههههههههههه اسمعي خلينا نبدا شهر العسل الاسود هاد الاول
هي :عسل اسود عليك انا عسل اسود
هو : اربطي حزامك واسكتي
وطارت الطائرة الى هاواي
......................يتبع

التعديل الأخير تم بواسطة سارا55 ; 04-22-2011 الساعة 07:02 PM
سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 04-22-2011, 06:59 PM   #4 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 
ادبح القط 3
جلست هي الى جوار شباك الطائرة وتشاغلت عنه بالنظر الى المحيط
وهو فتح نشرة سياحية
هو : وكز ذراعها " شوفي شو قايلين عن هاواي "
هي : متكلمنيش
هو : شو صاير هلا قالبه خلقتك
هي : مش انا عسل اسود
هو: ايه اه بتعرفي العسل الاسود احلى عسل يا قلبي
هي : غبية انا اياك
هو : لا والله عم احكي جد عسل انت اسود يعني مفيد واطيب شي
هي : اسمع متقلش عسل ا سود تاني او ارجع للبيت
هو : خلص بلا شوفي شو كاتبين عن هاوي
هي : فين
هو : شاور لها على الكلمة
هي : جزيرة العشق حلوة التسمية بس مظنش ان قصدهم علينا
هو : لا اكيد مو علينا ابد اشو علينا ما يصح هيك
انا اصلا رايح هناك ادور على العشق والغرام
هي : نعم تدور ليه تاه منك زي الخاتم وبتدور عليه
هو : انت ايش فهمك اصلا في الكلام دا خليك بس في الارقام الى لحست
مخك
هي : بقى انا مفهمش طيب " يتكلم معايه بس عشان يخليني اعصب
هو : طب بدلى معاية
هي : ابدل ايه
هو : الكراسي
هي : ليه يعني
هو : بدي اشوف
هي : انت بجد عيل او بس بتعمل كدا عشان تنرفزني
هو : لا والله عم احكي جد بدي اشوف مافيها شي
هي :وان قلت لا
هو : خلص احكي شو شايفه اوصفي كل شي
هي : لا تعال احسن انا مش اعرف بس متخليش حد يحس عليك
وتحركا بخفة مبادلين المواقع
هو : بسرعة طبع قبلة على خدها
هي : ابتسمت ولكن كتمت الابتسامة بنظرة جدية نحو المجلة التى امامها
بدا يحكي لها كل شي بيشوفه وشدها وصفه لاي حاجة حتى لقطعة
من السحاب
دفعت نفسها اليه ونظرت معه وغدت كانها في حظنه وهي تمد راسها
لتشاهد ما يحكي عنه . اكتشفت انه دقيق الملاحظة ولدية اسلوب
في الوصف جميل جدا
هي : اول مرة بعرف انك بتعرف توصف كدا
هو : لا بتعرفي انا اشوف البنت الى بتدخل راسي مرة ارجع البيت ارسمها
هي : والله على كدا بقى قويت الملكه دي من البصبصة على الستات
هو : لا مو هيك شو قلت انا (العمى شو انا دب )
هي : طيب لما اشوف
هو : شوفي بركان
هي : ايه بركان فين
هو : قصدي جبل بركاني
هي : عاوز تنسيني هههههههههه طب انا اصلا مش مصدقة انك
قد كدا دقيق
هو : اكتر مما تتخيلى
هي : طب البنت المضيفة الى شفناها اول ما دخلنا لون عيونها ايه
هو: اولا هي حاطة عدسات لونها اخضر عشبي مع ظلال اغمق
ولعلمك ليها شامه فوق شفتها على الجهة اليسار
وشامة فاتحة في رقبتها و
هي : بس خلاص ايه دا صورتها خليني اشوف لما تيجي تاني
وكانت المضيفة فعلا قادمة " تعمقت في النظر اليها ورخت راسها لترا
الشامة في الرقبة " لاحظت المضيفة حركتها
المضيفة : عفوا يا مدام فيه شي
هي : هه لا ولا حاجة بس عجبني لون عيونك جدا
المضيفة : شكرا بس دي عدسات
هي : اه ما انا عارفة بس حلو جدا عليك
هو : ايه عيونك حلوين كتير
المضيفة : ابتسمت له عندما قال لها ذلك على لعكس مما فعلت معها
هي : طب جيبي ميه
هو : شو رايك
هي : لا انت مش ممكن بس خلاص حط عنيك في الارض بجد
هو: انا هيك عادي مو قصدي شي عاطل يعني
هي : والله
هو : استعدي خلاص حنوصل مطار (هونولولو ((honolulu )
هي : يالله استعد
هو : زيحي
هي : رايح فين
هو : الحمام " واخذ الحقيبة الصغيرة التي وضعها اعلى مقعده "
رجع بعد خمس دقايق وقد غير ملابسه لتناسب هاوي
الكل قال " واو " كان بالفعل ملفت بشعره المجلل والذي اظهره
ايطالى الشكل والبولوزه الملونة بالازهار والتي اظهرت شعر صدره بشكل
مغري
هي : تعال اقعد كفايه فضايح
هو : جلس وقال ليه فضايح الناس مبسوطه
هي : والله طب اقعد احسن
جلس الى جوارها ولكن ذلك لم يمنع المضيفات من الغمز له والضحك
هي : اهمد احسن
هو: شو عملت قاعد مطرحي
الصوت الداخالى " يطلب من الجميع التزام اماكنهم "
نزل الجميع الى المطار وكان في استقبالهم فتيات طوقوا الجميع
باطواق الازهار على عادة اهل الجزيرة في الترحيب بالزوار
كان في انتظارهم ايضا مرشدا سياحيا
رحب بهم ووفر لهم السيارة لتقلهم للمكان الذي ينزلون به
هي : طب ممكن اسال ايه البروجرام الى عاملة لينا
هو : لا ما تحكي لها شي هاد مفاجاءة يا قلبي " واشار للدليل بالصمت "
كانت المناظر جميلة جدا وخلابة وخضراء تماما مع عناق جميل للازرق
الفيروزي ورمال ذهبيه ونخلات تعانق الفضاء
وصلوا الى الفندق الذي كان عبارة عن وحدات منفصلة وكان الشالية
الذي نزلوا فيه مطل على البحر بل هو شرفة كبيرة مطله على البحر
ونخليتين على جانبه الايمن ربط بهمها شبك على شكل سرير
متمرجح والدرجات الى الشالية محاطة بالاهاز الملونه
كل شي جميل وكامل
هي : واو يجنن
هو : انا اخترت المكان من الصور بس شو رايك
هي : مش ممكن انت تعرف تنبسط
الدليل : الان ترتاحوا وراح يجي لكم كل الخدمات
دخلت الى الداخل حيث السرير محاط ب ستائر جميلة ملونه
وكل الجدران هي شباك كبير ويفتح ليكون الانسان في الخارج
والداخل معا ورايحة البحر تعطر المكان
هي : بجد مش عارفه اقول ايه
هو : يعني المفروض يعني " وقدم خده عشان تبوسه "
هي : هههههههههههه تستاهل ماشي تعال ابوسك يا قلبي
حضرت الفتاة التي تحمل اطباق الفواكة والعصائر وحبات
الجوز
وضعت ما بيدها وانحنت وخرجت
هي : ياه شكل كل حاجة تشهي بجد
هو : لحظه لا تاكلى
هي : ليه
هو : اتجة الى حقيبة وفتحها واخرج منها لبس ملون وطوق ملون
ربط عليه الازهار التي اعطوه في المطار ووضعه على شعرها
واعطاها الملابس الفضفاضة الملونة
البسي دي وسيبي شعرك وبدا يفك شعرها ومسح الروج على شفتيها
وقال " خلك هيك طبيعية جدا بنت غابه
هي : بدات فعلا في تغير ملابسها ولبست ما اراد ونظرت لنفسها في
المراية لم تكن هي التي اعتادت ان ترى نفسها مرتبة وكل شي
في موقعة واحمر شفتيها الذي محي اظهرها كا طفلة
هي : شكلى طفلة
هو : شكلك احلى
هي : طب ماشي ناكل بقى
هو : ايه بدي اكل واكل " ونظر اليها بطريقة تفهم مبتغاه "
هي : طب دا عصير ايه الاخضر كدا
هو: ما بعرف بس طيب
هي : انت دقته
هو : كل شي هون طيب يالله اشربي
هي : طب دوق
هو : شرب مممممممممممممم جربي
هي : والله انت ممكن تاكل بعنيك ولا عارف اكلت ايه المهم شكله حلو
هو : لا والله طيب والازرق كمان طيب دوقي
هي : بدات في تجربة المشروب لم ترتح كثيرا للاخضر
وفضلت قليلا الازرق
اخذت حبة من الفواكة المعروفة لها وقسمتها وقضمت منها قضمه
ثم اعطته لياكل منها من الجهة الاخري
هو : ادار الى الجهة التي اكلت منها وقضم على نفس موقع
ما اكلت هي
هي : ابتسمت دون ان تتحدث وقلدته في الحركة
كان نموذج غريب من الكلام بدون ان يتحدثا ابدا
مضت بضع ساعات قبل ان تفيق من النوم وهو الى جوارها
كانت ساعات الرحلة الست والوصول مع شروق الشمس الى
هاوي ومن ثم النوم لتفيق وهي لا تعرف الوقت تماما
هي : يالله قوم بقى غير وخلينا نروح نشوف البحر ح اموت واسبح
هو : ووين ناكل
هي :انت مش قلت مرتب كل حاجة
هو : جلس معتدل في السرير ونظر الى البحر وقال " شو رايك
غداء على يخت في البحر او على الشط في مطعم
هي : اخلى الاختيار ليك
هو : يالله على الشط والعشاء على اليخت هههههههههههه
وفعلا توجها الى مطعم يقدم كل الاكلات العالمية اضافة الى
بوفيه مفتوح من الاكلات المحلية والفواكه
والبحر يعزف لحنه الجميل روحة ورجعه
كان الشاطئ ملئ با لناس الذين تحررو من ملابسهم وهم يتمددون
تحت اشعة الشمس او يسبحون بحرية ودعه
هي : تعال نغير ونشمس شوية
هو : ماشي
لبست بكيني من قطعتين وقبعة عريضة ووضعت في حقيبة يدها المصنوعه من القش.
الكريمات والزيوت
كان هو يخرج من غرفة اخري عندما راءها بهذا الشكل
هو: لا لا شو بدك تنزلى هيك
هي: طب ازاى يعني انزل البحر واشمس
هو: لا بس ادا بدك تلبسي هيك نروح مسبح خاص
هي : لا هنا
هو : ههههههههه ما حزرتي لا
هي : اقتربت منه طب شوف انت لابس ايه
كان يلبس شورت وقميص هاواي مفتوح ونظارة شمسية
هو : ما تقارني
هي : اقفل دا وانا البس حاجة فوق البكيني
هو : شو بدك تلبسي ورجيني
وضعت غلالة حريريه ولفت بها الجزء الاسفل من جسمها
كان منظرها مقبول نوعا ما له
هو : ماشي حالك
هي : دا انت طلعت متخلف
هو : قولى لحالك " وشاور على بلوزته شبه المغلقة
هي : مساواة دي مش غيرة
هو : ومن قال اني باغار
نظرت اليه ولم تعلق واتجها الى الشاطئ بدات في دهن نفسها
بالزيوت وهو كذلك متحررا من بلوزته تماما واكتفي ب شورت قصير

هي : يعني خلعت
هو : لم يتحدث معها واكمل دهن نفسه وتمدد على الكرسي الخشبي
تحت المضلة
هي : اكملت دهن نفسها وطلبت منه دهن اجزاء لا تستطيع الوصول اليها
ورجعت لتتمدد هي الاخري قبل ان تخطر على بالها فكرة لاغاظته
هي : انا نازلة اسبح باي
هو : لم يكد ينتبه لها غير وهي في البحر " ان شاء الله ياكلك قرش "
هي : بتقول ايه
هو : رفع صوته " ان شاء الله ياكلك قرش "
هي : ان شاء الله انت
فجاءة صرخت بشدة وارتفعت وانخفظت وكانها تنازع قوة جبارة
هو : شو مالك "رافع صوته ولكن ظلت على نفس الوضع "
نزل احد المنقذين وحينها عرف ان هناك مصيبة
نزل هو الاخر وسبح بقوة ليصل اليها قبل المنقذ ب ثواني
كانت تضحك
هو : امسك بوسطها وهو يحاول انقاذها وقادها الى الخارج
هي : خفت عليه
هو : تركها" اغرقك هلا عن جد "
هي : مش قلت ان شاء الله ياكلني القرش هههههههههههههه قلت
اشوف من قلبك
هو : غطس راسها وتركها وذهب ليسبح لوحده
هي : خرجت الى الشاطئ وراقبته وهو يلعب
مع احدي الفتيات في الماء
.........................يتبع
سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 04-22-2011, 07:03 PM   #5 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 
ادبح القط 4
لم تعلق على تصرفه ولكن التزمت الصمت واخذت تفكر في كيف
تجعله يندم
هو : عيونك مو مريحاني
هي : ليه يعني
هو : عاملة زي او بلا ما اقول بتزعلى
هي : قول قول
هو : يييييييييييييييي خلص بلا الوجه الخشب
هي : لا خشب
هو : قولى انك زعلانه مني عشان لعبت مع البنت وخلص
هي : هههههههههههههه والله انت مغرور العب مع كل الشط ولا يهمني
هو : بجد والله طب خلص ليه ساكته
هي : افكر
هو : في
هي : مين قال لك انك لازم تعرف بافكر في ايه
هو : لا بس مشان اعطيك راي سديد وفهمان
هي : والله انت وراي سديد كيف يعني ؟
هو : انت قولى وجربي بافهم والله
هي : في غير " واشارت الى البنات على الشط " اشك
هو : أي صح انا في " واشار الى البنات على الشط " شاطر بس شاطر في اشياء تانيه
هي :انا رايحة ارتاح لحد معاد العشاء خليك هنا مع جوك
وانسحبت الى منزلهم
هو :يعني بدك اجري وراك هلا ؟ بعدين اشوف الموضوع
هلا بدي انبسط وانت ما بدك شو اعمل لك
بقى في الشط ومارس العاب الركمجة التي يعشق وركوب الامواج .
لم تتجة مباشرة الى المنزل وفضلت اكتشاف المكان
شاهدت كافي نت لم تستطع مقاومة الرغبة في العمل وهي
قد ندمت انها لم تحضر معها جهازها واستمعت لكلام والدها
اتجهت الى الموقع واخذت مكانها امام شاشة الجهاز وبدات في
الاتصال على الشركة ومتابعة ما ترغب به لم تشعر كم بقيت
وهي تعمل وترد على بريدها وتعرف كل ما يحدث في العمل .
نظرت الى الساعة وهي تظن انها قضت ساعة او ساعة ونصف
في العمل ولكن اكتشفت انها مضت اكثرمن اربع ساعات
هي : ياه كل الوقت دا " وخرجت بسرعة "
كان قد وصل بعد ساعة ونصف تقريبا ولم يجدها انتظر نصف ساعة
اخري لا ما بدها لازم اعرف وين راحت هلا بتاخرني على حفله الليل قبل ان يخرج للبحث عنها " وحمل صورة لها " ليسال عنها
ترك لها رسالة على السرير ادا جيت وانا غير موجود انا بادور عليك
فتحت الموبايل افتحي جهازك
هي : اه والله صح انا من يوم ما جيت وانا قافلة جهازي وكلمنا
ماما وبابا من جهازو " فتحت جهازها " واتصلت به
انت فين ؟
هو : شو انت الى وين مو انا يا خانم
هي : انا رحت ااااا " خجلت ان تقول اعمل يضحك عليها " اشوف الدنيا
هو : وين شفت انا دورت كل الشط كل المطاعم والكازينوهات
هي : رحت كافي نت
هو : ليه ؟
هي : عادي
هو : كل الوقت ؟
هي : اه
هو : ايه وشو عملت اتصلت مشان الشركة صح ؟
هي : لا بس سالت عن حاجات كدا وشفت بريدي وبس
هو : انا جاي خلك
وصل اليها وقد خرجت من الحمام بعد الاستحمام
هو : مجنونه رحت تشتغلى هههههههههههههه
هي : لا بس حبيت اطمن بس
هو: استعدي لسهرة من العمر على يخت
هي : انا تعانة
هو : شو يعني مالك مرضانه
هي : لا بس عوزة انام
هو : يعني اروح لوحدي
هي : لا اقعد معاية
هو : لا بدي اروح
هي : لا بدي اروح" تقلده" ولد انت لازم تعمل الى في دماغك
هو : لازم اروح بدك تيجي تع او اقعدي انا رايح
هي : " فكرت وقررت ان تذهب فهو لا يترك ابدا " خلص ارتاح شويه
ونروح
هو:شو بدك تلبسي
هي : اشوف ايه يناسب
هو : ولا شي معك يناسب
هي : ايه ؟
هو : شفت كل اواعيك ما في شي يناسب
هي : والله انا لعلمك كلى زوق
هو : باعرف بس السهرة هون غير شكل " شوفي شو جبت لك "
واخرج تنورة تحت الركبة مفتوحة تلف حول الجسم بالوان زاهية من
الازرق الفيروزي والذهبي مع بلوزة مناسبة وعقود جميلة
هي : حلو بس مش زوقي
هو : البسي وشوفي
هي : لا انا محبش حد يختار لى
هو :جربي جني شويه
هي : اجرب بس مش لازم البس
جربت الملابس وساعدها في اللبس " وادارها الى المرآة
هي : اعجبها ما رات فالفتاة التي امامها جميلة ومفرحة رغم
انها لا تعبر عن فكرها
هو : شو رايك " لاحظ ابتسامة رضاها "
هي : حلو بس مش انا
هو : ايه انت هنا عشان تخرجي من حالك خلص ارتاحي شوي
هي : ماشي اجن اليوم والبس كدا
هو : " اقترب منها وقبلها وضمها " احبك هيك هنيه
هي : قصدك هبلة
هو : لا اخر حدا في الدنيا هبلة يالله ارتاحي شويه ونروح
استعدا الاتنين لسهرة اليخت
كان الجو عابق برائحة الدخان واصوات الموسيقى المحلية
وفرقة ترقص الرقصة المحلية
هي : اسم المكان دا ايه
هو : وايكيكى (Waikiki)
هي : هههههههههههههه غريب بس حلو المكان
هو : شفت النصب الى مرقنا فيه
هي : اه
هو:هاد نصب بيل هاربر
هي : اه ا نت عرفت منين
هو : ههههههههههههه انت مفكرة اول مرة اجي هون
هي : لا جيت قبل كدا
هو : اربع مرات انا مدمن هاواي
هي : اه
تغيرت الموسيقى الى الكلاسيك
هو : ترقصي
هي : لا تعبانة
هو : طب بدي اجيب شي وارجع
هي : بقيت في مكانها وهي تمسك شرابها وتستمتع برؤية الاضواء
تنعكس على صفحة البحر
انتبهت على صوت يدعوها للرقص
هي : عفوا بس انا مستنية جوزي
الشخص : اشار اليها الى حلبة الرقص " هو دا الى مع البنت الشقرا
جوزك "
هي : نظرت الى حيث اشار وراته وشعرت بغيظ شديد قالت :
" تعال نرقص " دخلت معه الى الحلبة وهي تلاحقه بنظرها
وقادت الخطوات لتكون امامه
هو : شاهدها " وابتسم " واستدار بسرعة ترك الفتاة معاه وربت على كتف الشخص وابتسم وسلمه الفتاه واخذ موقعه معها
هي : ايه الى حصل
هو : ههههههههههههههه انا بعته
هي : " شعرت بحنق عليه " ولكن تماسكت فقد سجل فعلا هدف وعرف
يجيبها " ليه انت مخك كدا ملتوى
هو : انا ؟ دا انا غلبان يا ستي هههههههههههههه
هي : انت مصيبة بجد
هو : بس انت كان نفسك ترقصي بس ما بدك تعملى الى نفسك
تعملية كل شي تحرمي حالك منه عاملة قيد على حالك
هي : لا مش كدا
هو : طب شو
هي : " كان منظره في الظهر مع الفتيات مازال عالقا في راسها وشعرت
بانها اضعف منه ولديها مشاعر بعكسه الذي ينظر للعلاقة مجرد زواج
وخلص هي بدات تشعر بشي مختلف شعرت بالم لانها اضعف مما تخيلت
ولكن كرامتها اكبر وراح تخلى نجاحها هو البديل عن قلب الانسان الى
اخدت منه جسم بس مش قلب " لم تجب على سؤاله واكتفت بلصمت
هو : استرخي
انتهت الرقصة وعادا الى مكانهما
هو : بكرا لا بعد بكرا راح نطلع في الطيارة ونطير فوق البركان
ونشوف الحمم " كان يتكلم بحماسة تشبه الاطفال "
هي : انت مبسوط
هو : كتير ليه بتسالى ؟
هي : طب كويس ومبسوط ليه بقى
هو : ايه يعني ايه ليه انت مو شايفة كل شي حلو
هي : اه صح
هو : طب وانت مبسوطة ؟
هي : اه مبسوطة
هو : ايه باعرف لازم تكوني مبسوطة يعني كل شي حلو " اخذ
عصير من النادل الذي اقترب منهم يحمل صينية " اعطاها كاس
هي : لا مش عايزة
هو : خليه معاك شوية راح تعطشي
هي : حركت راسها ليطير شعرها مع نسمة الهواء
هو : " فتح الكاميرا التي كانت معلقة في رقبته "
هي : بتصور ايه يعني ؟
هو : شعرك شكلو حلو لما طار كدا حر
هي : يمكن مفيش غير شعري بقى حر
هو : ليه يعني ؟
هي : صور صور متاخدش على كلامي الليلة انا مش في
المود
هو : يا مرتي العزيزة عيشي الايام دي قبل يجي
الاولاد ويطلعوا عيونك
هي : اعتدلت في جلستها وفتحت عيونها على الاخر " اولاد ايه "
هو : يعني لما نجيب اولاد صعب نعمل هيك رحلة صح ؟
هي : لا مفيش اولاد قبل خمس ست سنين
هو : ليه خلينا نجيب اولاد بدري عشان نلعب معاهم
هي : ضحكت بقوة وصوت عالى على غير عادتها
انت عايز اولاد عشان تلعب معاهم
هو : شو الغلط ؟
هي : الناس بيقولوا نجيب اولاد نربيهم يا جوزي العزيز
هو : ايه ونلعب معاهم كمان
هي : لا غلط محدش يجيب اولاد عشان يلعب بيهم هما مش لعبه
هو : مش بيهم معاهم فيه فرق
هي : والله انت تاخد لك شوية لعب وتلعب بيهم مش تخلف
اولاد تلعب بيهم
هو : خلص زي ما تحبي انا بس قلت نجيب بدري مشان تقدري
تجري وراهم قبل تعجزي وتكركبي
هي : اعجز في عينك انت بتقول ايه
مرة عسل اسود وقال مفيد وبالوقتي تعجزي وو ايه الكلمة التانيه
هو : تكركبي
هي : وبتعيد كمان
هو : يعني انا بس باحذرك لازم تخلفي بسرعة انا مافي ضرر على
هي : خلف لوحدك انا مش عايزة اخلف منك
هو : من مين بدك تخلفي لكان ؟
هي : اعمل استنساخ مني
هو : يالطيف حرام
هي : ايه انا يا حرام ليه بقى وحشه او هبلة
هو : لا بس يعني اتنين منك حرام تخرب دنيا السعادة والهناء
هي : لا منك راح تخرب الدنيا كلها بقى
هو : انا ما قلت بدي استنسخ حالى
هي : وخلفتك حا تكون زفت
هو : والله ههههههههههههههه انت بس جيبيهم وخلينا نشوف النتيجة
هي : بعينك مش مخلفه خالص لا منك ولا استنساخ
وقامت الى خارج اليخت الذي كان توقف امام المرسي
هو : كان يضحك لانه اغاظها جدا وخرج وراءها
تعالى هون غلط ماشية غلط " كانت تسير في طريق خاطئ "
هي : التفتت اليه " عايز ايه
هو : وين بدك هلا
هي : الشالية
هو : ماشية غلط " يغالب الضحك "
هي : فرحان " يالله منين الطريق "
هو : خلص بلا ما نخلف شو بدك اصلا بالاولاد خلينا نجي كل
سنه هون ننبسط
هي : يالله وصلني يالله مفيش حاجة تعملها الى وتنهيها بنكد ليه
هو : والله انت تعزي النكد
بس بكرا كله شط وسباحة وراح نلعب كرة طائرة على الرمل
وو بعدين نرجع انام في مرجوحة البيت وانت تلبسي
لا خليني اوريك احسن الى راح تلبسي فتاه هاواي
هي : المهم مش تعكنن عليه
هو : لا بكرا فرح وبعده نروح بالطائرة على البركان
هي : يالله وصلني
......................يتبع
سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-13-2011, 08:08 PM   #6 (permalink)
nama147
رومانسي مجتهد
 
الصورة الرمزية nama147
 
ناطرين ادبح القط5
nama147 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-19-2011, 08:32 AM   #7 (permalink)
ღعــــلااااgيღ
عطر الرومانسية
ٌٌ ♥ ٌخط النهايهٌ&
 
الصورة الرمزية ღعــــلااااgيღ
 




سارا55





حلوؤوهـٍ مررهـٍ القصٍـٍـٍـٍـٍـٍه ـٍ


إبداع ... إبداع ... إبداع

يّسٍسلًموؤ ياآلغلآ } ~






..... وانتظر الجديد


من مواضيعك المميزه.....


ღعــــلااااgيღ غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 05-20-2011, 05:47 PM   #8 (permalink)
نعنآعه
رومانسي مجتهد
 
يعطيك العآفيه
نعنآعه غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 07-31-2011, 05:36 AM   #9 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 
صباح الخير
اولا : اسفة اني ما كملت الاجزاء بالسرعة الكافية بس كان عندي ضروف ..
والان ان شالله بنزل الاجزاء اربعة بكل يوم وان شالله اشوف رايكم فيها مع شكري وتقديري
سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
قديم 07-31-2011, 05:38 AM   #10 (permalink)
سارا55
مشرفة متميزة سابقاً - أميرة الخواطر
زمن الصمت العالي
 
الصورة الرمزية سارا55
 
ادبح القط 5
مر اليوم الثالث من شهر عسلهم هادئ على غير العادة
اتصل على والدته
هو : ماما احبك يا عبقريه هههههههههههههههه
الوالدة : شو مالك عملت متل ما قلت خليت شيطان غيرتها يجن
هو : ايه واو بجد اخدت حقى منها
الوالدة : ليه شو عملت لك
هو : هه لا ولاشي بس ما كان تسمع كلمتي
الوالدة : لا تزيد الموضوع خلك زكي
هو : ما تخافي هههههههههههههههه
انهي الحديث مع والدته ورجع اليها في باحة الشالية
هي : كلمت اهلك
هو : ايه كلمت ماما بس تسلم عليك
هي : الله يسلمها انا بكرا بقى اكلم ماما قبل رحلة الطائرة
هو : ماشي
مرت ايام شهر العسل الغريب وجاء اليوم الذي يجب ان يعودوا
الى ارض الواقع والعمل
هي : راجعه اشوف شغلى واعمالى اخيرا يا رب ما يكون
فيه حاجات معطلة
هو : يا ريت نقدر نمد شويه كمان احكي مع بابا
هي : انت بتقول ايه دا انا كنت عاملة حسابي على اسبوعين
انت خليتها تلاته
هو : يعني هما بيقولو شهر عسل ليه بدكم تختصروا
هي : انت ما تشبع من الفسح والبسط ابدا هههههههههههه
هو : وانت ما تشبعي من الشغل ابدا
هي : لا الشغل دا حياة
هو : اسمعي لازم نروح سوا عا الشغل
هي : لا مو ضروري انت لوحدك وانا لوحدي
هو : احسن
هي : بس مش تغيب او تيجي متاخر زيك زي غيرك
هو : أي اكيد عادي باعرف
وصلوا الى المطار حيث استقبلهم والدتا الاثنين
هي : قبلت امها " وهمست لها ماما بدي احكي معاك كتير "
الام : شكلك مش مبسوط حصل ايه
هي : بعدين احكي لك
هو : ماما انت احلى ام في الدنيا ما راح استغني عنك ابدا
الوالدة : تقبر قلبي يا حق مبسوط يا قلبي
هو : كتير
اقتربت امها منه ومن امه وهم يسيرون وقالت : انا وامك ملينا التلاجة
وعملنا كل الاكل الى تحبوه
هو: ايه بس المهم بنتك تعرف تقدم الاكل يعني
هي : قصدك ايه
هو : بتعرفي
هي: والله الى عايز ياكل يحط لنفسه
والدته : ليه يعني وانت من شو بتشكي مرضانة تعبانه بك شي
ليه ما تحطي لجوزك
والدتها : يا سلام عروس لازم تدلع شوي
والدته : لا لازم تعرف الاصول وتحط لجوزها وتخدمه
هي : يا سلام اخدمه مين قال كدا وهو بقى يشرط بس
عشان راجل
هو : ييييييييييييييييي علينا " تركهم واوقف سيارة تاكسي " وغادر
هي : شوفي عمل ايه تركنا وراح ولا كانه هو الى سبب المشكله
والدته : ليه شو عمل عشان حكي الصدق
هي : اسفة يا تنت بس ابنك مدلع جدا
والدته: الى بتحكي عنه مدلع بيسير جوزك وعيب تقولى عنه هيك
والدتها : قرصت ابنتها " مش قصدها كدا بس هو احرجها لما يحكي
عنها كدا انت فاهمه "
والدته : ماشي انا باعرف ابني وباعرف انه ازكي شب بس بدوا
الى يفهم عليه مش يعامله هيك
هي :" بدات تشعر بضغط كبير عليها ولا تستطيع قول كل ما ترغب
ولا تستطيع ان تهرب مثله " تساقطت الدموع رغما عنها
والدته : تعالى يا قلبي " وضمتها الى صدرها ما تزعلى مني انا بحبك متل
بنتي وباحكي معاك على هاي الاساس "
هي : وانا بحبك برضة ومش عايزة تزعلى مني
والدتها : لا يا ستي مفيش حد زعلان من حد بس انت ارتاحي
والدته : لا معقول ازعل من بنتي ومرت ابني وام اولاده
هي : ههههههههههههه انت كمان يا تنت لسي بدري على حكاية
الاولاد مش قبل خمس ست سنين
والدته : والله كل دا براحتكم يا قلبي " بينها وبين نفسها " ( لا والله ما
حزرت ما راح تمرق السنة الى والولد في ايدك هه قال خمس ست
سنين )
اوصلوها الى بيتها كان هو يتحدث في التلفون مع صديقه
هي : ايه الى عملته دا تسبنا وتجري
هو : عم تتخانقوا
هي : مين الى خلانا نعمل كدا مش انت ؟
هو : انا شو قلت الى صار
هي : طب وتقول ليه مهي دي حاجة خاصة بينا
هو : لا مهي امك تقول عملنا الاكل الى بتحبوه وو
هي : طب ليه تقول ان انا مش بحط اكل ليه يعني
هو : شو عرفني ان امك وامي راح يعملو هيك
هي : طب اسمع القانون مفيش كلام يحصل هنا يخرج
مفهوم واتجهت الى غرفة المكتب
هو : تمتم افندم " حطي لى اكل
هي : حط لنفسك
هو : لا بدي اكل برا باي
وخرج من المنزل
هي : خرجت مسرعه من غرفة المكتب كان قد خرج من المنزل
بقى في خارج المنزل حتى ساعة متاخرة من الليل قضي جل الوقت
مع اصدقاءه وهو يحكي لهم ويلعب ويضحك
كانت الساعة قاربت منتصف الليل عندما حضر
دخل ليجد سفرة الطعام وكلمة حطيت الاكل وانت مش موجود ابقى شيل
لو سمحت
دخل الى غرفة النوم وهو يحمل طبق ملئ بالطعام ووقف عند باب الغرفة
هو : نمت خلاص
لم تكن نامت ولكن على وشك النوم
هي : اخيرا عرفت طريق البيت كنت فين
هو : قلت اتغدا واتعشي مرة وحدة وارجع بدل ما اتعبك في حط وشيل
الاكل يا خانم " واوقع الطبق من يده " ييييييييييي كسرت الطبق
ووقع الاكل
هي : انت عملت كدا قصدا " تعال رايح فين شيله ح انام في الزفر كدا "
دخل الى الحمام وهو يغني .
فكرت ان تغيظه بشكل يجنن واخيرا خطرت لها فكرت شيطانيه
فتحت الخزانة واختارت احلى واغلى بدلة عنده وراحت خرجتها ومسحت بيها الارض
ولمت الزجاج
خرج من الحمام بعدما نظفت
هو : " شعر بزهو الانتصار وانها تنازلت وشالت " أي هيك
خليك تعرفي كيف تسمعي الكلمه
هي : انا طول عمري يا قلبي باسمع الكلمة بس انت مش واخد
بالك هههههههههههههه اه على فكرة انا كسلت اروح المطبخ اجيب
حاجة امسح فا فتحت الدولاب ونقيت حاجة من بدلك مش حلوة كدا
ومسحت بيها
هو : قفز من فوق السرير وفتح الدولاب " وقع اول ما وقع نظره على مكان بدلته المفضله الخالى " لا لا تقولى العمي والله
وخرج الى المطبخ وفتح الزبالة كانت بدلته وقد توسخت من الطعام
وتقطعت من الزجاج
رجع الى غرفة النوم وهي تضحك بقوة
هو : بتضحكي هه طيب والله لاقطع كل ملابسك
هي : لا دور على حاجة جديده ايه مخك مفيش افكار
هو : " توقف وفكر صح لازم افكر في مقلب ينسيك نفسك اصبري
عليه بس انت " طيب ماشي متل ما بدك انت بديت الحرب
هي : لا والله انت بس انت مش عارف تلعب مع مين
نامت وهو بقى قليلا ليهدا قبل ان يدخل الى السرير
اقترب منها وضمها اليه
هي : ابعد عني احنا مش زعلانين من بعض
هو : لا نتفق , المخده نخليها بعيد عن الزعل شو رايك
هي : طيب ماشي كلامك المخده برا الزعل والمقالب
هو : يسلم لى الفهمان
كانت الساعة السادسة والنصف صباحا عندما اسيقظت
هي : اصحي يالله
هو : فتح عين واحده وين والساعة كم
هي : الساعة سته ونص الصبح ويالله نروح الحديقة نجري شوية
وبعدين نعمل شور وبعدين نفطر ونروح الشغل
هو : وضع راسه تحت المخده
روحي انت ولما يجي معاد الخروج فيئيني
هي : ماشي " انطلقت الى الحديقة لاداء رياضتها الصباحية "
وعند العودة " يا ربي حا ياخرني عشان يصحي ويبدا موال الصبح
حطي الفطار وو طب انا اصحية ليه مصلحتي ايه لا خليه نايم
احسن خلى عمي يشوف قد ايه هو كسلان اه بلاش اصحيه
رجعت الى المنزل وحاولت ان لا تحدث أي ضجة حتى يبقى نائما
وفعلا تسحبت وخرجت وتركته نائما
كان اول يوم تحضر العمل من شهر العسل وحضر جميع من في القسم
لتقديم التهاني والجميع سال عن العريس
هي : اه جاي في الطريق شويه كمان بس هنا كله شغل مفيش فرق
هنوها وخرجوا لعملهم
اتصل والد زوجها وهناءها
هي : شكرا يا عموا
والد زوجها : ووينه زوجك
هي : نايم
والد زوجها : شو نايم كيف تركتيه نايم ليه ما صحيتيه
هي : صحيته بس حط المخدة فوق راسه
والد زوجها : طيب يا بنتي معاك حق والله انا عجزني
مبروك يا قلبي وخلى بالك من الشغل انت الامل
هي : " شعرت بفرحة انها سجلت جول تاني في اربع وعشرين ساعة "
شكرا يا عمي ربنا يقدرني اسعدك
انهي والده المكالمة معها واتصل على زوجته
الوالد : شفت ابنك
الوالدة : شو ماله ابني شو عمل هو وصل غير امس
الوالد : ايه وصل هو ومرتوا تع شوفيها عا بكرة الصبح في العمل
وابنك التنبل حاط المخده فوق راسه
الوالده : طب ليه ما صحته هي
الوالد : يعني انت كنت تقدري تصحية من نومه قولى
الوالدة : ايه ما قلت شي هو نومه تقيل بس لازم تصحيه مو تتركه
وتخرج خطيه
الوالد : لا تنام حده العمي مو شايفة غلط ابنك ابدا
الوالدة : والله ابني مافي منه
الوالد : أي والله من ناحية ما في منه فهو مافي منه باي
انهى الوالد المكالمة العاصفة
الوالدة انطلقت الى منزل ولدها ووصلت وفتحت الباب ودخلت اليه
الى غرفة النوم كان ما يزال نائما
الوالدة : قوم يالله خلص ما تشبع نوم انت يالله " واخذت تسحب عنه الاغطية "
كان شبه عاري سمع صوت امه ووعي على ما تفعل سحب الغطاء عليه
وجلس
هو : ماما شو جابك هلا انت هو ليه شو صار ؟
الوالدة: استر حالك ويالله فيق انا باعمل لك فطور ويالله روح الشغل
هو : طب وين مرتي ؟
الوالدة : مرتك يا اهبل في الشغل وتركتك يا خم نوم وبيك قالب
عليك وبركي يطردك من الشغل
هو : العمي جولين في اقل من اربع وعشرين ساعة
الوالدة : يالله انا اعمل لك الاكل
استحم وخرج الى والدته في المطبخ
هو : ماما بعد ما ارجع من الشغل بدي احكي معاك ضروري
الوالدة : حضنته يا قلبي لا تحكي هيك وانت مكسور
هو : قويه يا ماما قويه كتير
الوالدة : مو على امك روح هلا وصالح بابا وخلى الباقي عليه
هو : قبل راس والدته الله يخليك لى يا امي
وخرج الى العمل متاخر ليواجه مصيره مع والده
............................يتبع
سارا55 غير متصل   رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are متاحة
Pingbacks are متاحة
Refbacks are معطلة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
""""""لعيون العضوه المدلل لولا الامل """""" """هتووووووووون""" رفوف المحفوظات 15 03-24-2011 01:29 AM
"نهاية العالم" لمحمد العريفي يزيح رواية "ترمي بشرر" في دبي عاشق الجنة. اخبار 24 ساعة - سبق عاجل من أنحاء العالم 2 05-17-2010 12:31 PM
دعوى ضد صحيفة "المصري اليوم"لنشرها مقالا للكاتبة السعودية نادين البديرعن تعدد الأزواج عاشق الجنة. اخبار 24 ساعة - سبق عاجل من أنحاء العالم 3 01-03-2010 01:13 AM
رواية لمني بشوق واحضني بعادك عني بعثرني""على وورد"" [email protected]!أحلى دلع[email protected]! قصص وحكايات عربية وشعبية وعالمية 0 12-07-2008 12:09 PM
":":":":"اطــــلب توقيعك الخاص وعلى ذوقك من سوسو:":":":":" سوسو المزيون تصاميم فوتوشوب , تصاميم فلاش , صور للتصاميم 22 09-18-2006 11:44 PM

الساعة الآن 01:18 PM


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103